Mehmet Barlas

Mehmet Barlas

"İstanbul'un en özlü sesi"ni şarkılarda duyarsınız...

"İstanbul'un en özlü sesi"ni şarkılarda duyarsınız...

Yahya Kemal Beyatlı 1927'de Varşova'da elçiyken, bir soğuk Polonya gecesinde gramofona plağı koyar ve "Kar Musikileri"nde özlemini şiire döker...
"Gönlüm bu şehirden, bu diyardan çok uzakta/ Tamburi Cemil Bey çalıyor eski plakta /Birdenbire mes'udum işitmek hevesiyle/ Gönlüm dolu İstanbul'un en özlü sesiyle/ Sandım ki uzaklaştı yağan kar ve karanlık/ Uykumda bütün bir gece körfezdeyim artık"
"İstanbul'un en özlü sesi"ni, yani Türk müziğinin nağmelerini İstanbul'dayken de özleyenler var.
Bunlardan biri Sertab Erener bir diğeri de Fatih Erkoç olmalı...
Popüler müziğin bu iki yıldız ismi, bu defa Türk müziği bestecilerinin yapıtlarını seslendiren albümler çıkardılar.
Sertab Erener'in "Ey Şuh-i Sertap" albümündeki icralarını da, şarkı seçimlerini de çok beğendim.

Çile bülbülüm
Sadettin Kaynak'ın "Çile Bülbülüm"ünü önce Safiye Ayla'dan dinledim, sonra da Sertab Erener'den.
Aynı tatmini aldığımı çekinmeden söyleyebilirim.
Hafif tutuculuk yapmak gerekirse, Sertab Erener'in icrasının biraz stilize olduğu söylenilebilir. Ama bu da kabulüm...
Güftesi Mahmut Cemalettin Paşa'ya ait Lemi Atlı'nın Kürdilihicazkar şarkısı
"Ey Şuh-ı Sertab Ey Dürr-ı Nayab"ı, çocukken babası Sertab Erener'e söylermiş. "Ey şu-i Sertab, ey dürr-i nayab/ Rakseylemekten oldun mu bitab/ Devreyliyorsun manendi mehtab/ Rakseylemekten oldun mu bitab"
Ne güzel bir şarkı ve ne güzel bir icra!

Fatih Erkoç'un albümü
Fatih Erkoç da iki cd'lik "Babamdan Miras" albümünde birbirinden başarılı yorumlarla ölümsüz besteleri seslendirmiş. Babası rahmetli udi Hasan Erkoç'un bir taksimine ve bir de bestesine (Elveda Ey Gençlik) yer vermiş albümünde.
Fatih Erkoç'un icralarını da büyük keyif alarak defalarca dinledim.
Sadettin Kaynak'ı "Dertliyim Ruhuma Hicranımı Sordum da Yine"sini, Hacı Arif Bey'in "Olmaz İlaç Sine-i Sad paremi"ni olduğu gibi, kendi bestesi olan "Uçtu Gönül Kuşum Uçtu"yu da o kadar güzel söylemiş ki...
Sertab Erener'e de Fatih Erkoç'a da Türk Müziği'ine verdikleri değerden ve icralarında gösterdikleri özenden ötürü teşekkür etmeliyiz.

Son hıçkırık
Söz etmemiz gereken bir diğer albüm de Türk müziğinin çalışkan emekçilerinden Aylin ŞengünTaşçı'nın "Huzur"u...
Bu albümde de güftesi Sadık Şendil'in, bestesi Şekip Ayhan Özışık'ın olan ve Aylin Şengün Taşçı'nın hakkını vererek söylediği Acemkürdi şarkı "Son Hıçkırık"a takıldım.
Bunun gibi Sibel Can'ın yeni çıkan "Meşk" albümünde de, güftesi Hikmet Münir Ebcioğlu'nun olan Teoman Alpay'ın "Acıyorum Sana Ben" şarkısı defalarca dinlenilebilir.

O besteler çalınır
Bu yazıyı başladığım gibi yine Yahya Kemal'le ve "Itri"nin son dizeleri ile noktalayayım:
"Öyle bir musikiyi örten ölüm / Bir teselli bırakmaz insanda./ Muhtemel görmüyor henüz gönlüm / Çok saatler geçince hicranda/ Düşülür bir hayale, zevk alınır / Belki hâlâ o besteler çalınır/ Gemiler geçmeyen bir ummanda "

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet Barlas Arşivi