Beyan Yayınları’ndan Cahit Zarifoğlu Kitapları
Şairin hası, şiiri önce kendisi için yazar ve yazdığını hal diliyle yaşar.
Şair ve şiir böyle olursa, şairi de sevilir, şiiri de sevilir. İyi şiir, duygulara serpilen tohumlardır. Bu tohumlar ruhların beslenme kaynaklarıdır.
İşte Cahit Zarifoğlu’nun şiirleri ve düzyazıları, duygulara serpilen tohumların, ruhlarda yeşermesinin bir göstergesidir.
Beyan Yayınları, Cahit Zarifoğlu külliyatını yayınlamaya devam ediyor.
Son yayınladığı eserler; “İşaret Çocukları,” “Yedi Güzel Adam,” “Menziller,” ile “Korku ve Yakarış.”
.......................
Cahit Zarifoğlu ve şiirleri hakkında söz irad etmek yiğitlik ister. Bunu en yakın arkadaşlarından Rasim Özdenören şöyle tarif ediyor:
“Cahit Zarifoğlu’nun şiiri bunca anlaşılmaz, kapalı ya da zor anlaşılır bulunmasına rağmen, şimdiye kadar hiçbir aklı başında şiir okuyucusu (eleştirmen ya da okuyucu olarak) bu şiirleri reddetmek, yok saymak cesaretini gösterememiştir.” Rasim Özdenören.
.................
Cahit Zarifoğlu’nun hakkını vererek onu anlatan diğer ehli dillerin ifadelerini de okuyalım.
“Cahit Zarifoğlu’na ait hangi metin olursa olsun, onun dünyasına, bir iklime geçer gibi girerseniz. Yeni bir iklime girmenin ne gibi etkileri oluyorsa, nasıl değiştiriyorsa insanı öylece değişirsiniz.” Alim Kahraman.
“Kendinden sonra yazmaya başlayan genç Müslüman şairlere, hangi özellikleriyle yol göstermiş olursa olsun, ondan sonrakiler, onda ders alınacak bir taraf bulacaklardır. Hem şiirin kendine mahsus kaliteleri bakımından, hem Müslüman bir şairin dünya hayatındaki temayülleri bakımından.” İsmet Özel.
“Cahit Zarifoğlu o hale gelmişti ki, kendi dünyası içinde bir şiir dili kurmuştu ve bunu çok iyi kullanırdı. Yani şiire, o anlatılmaz olana ait bir durum çıktığı zaman, bir algılama olduğu zaman, onu hemen anında şiire döküverirdi.” Erdem Bayazıt.
“Kanaatimce Cahit’in şiiri belli bir kalıp içerisinde hemen formüle edilebilecek, anlatılabilecek bir hüviyet taşımıyor. Cahit, eski tabirle şair-i maderzat, anadan doğma şair idi.” Akif İnan.
......................
-“Türkçe’de hem ahenge ulaşmak hem de duygu iletişimini sağlamanın belki de en çetin bir şairlik görevi olduğu günümüzde, bir de buna ‘avucunda kor tutmayı’ eklemişti. ‘Hâl’ini iyiye doğru sürekli yüceltirken, ‘şiir’ni de yeni ‘hâl’ine uydurma savaşımında idi.” Prof. Dr. Hüseyin Hatemi.
-“Ece Ayhan’a sordum, ona göre “Cahit Zarifoğlu” şiirde yapı sorununu en iyi kavramış bu konuda örnek gösterilebilecek sanatçılardan biri. Kolsuz Bir Hattat’ta da ayrıca belirtmiş bunu.” Cemal Süreyya.
-“Cahit Zarifoğlu’nun şiiri, bütün diğer yapıp ettiklerini de, hatta müstear adla yazdığı ‘okuyucuya cevaplar’a varıncaya kadar birçok şeyi aydınlatan veriler olarak alınabilir sanıyorum. Bu şiir, insanı çok yalın halinde kavrayan bir şiir.” Nâbi Avcı.
.........................
Bilgi için Beyan Yayınları: 0212- 512 76 97
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.