İyi Türk İyi Kürt
İslamda din ve dünya ayırımı yoktur, İslam'ın devleti vardır ama İslam öncelikle devlet değil, dindir.
İslam'da cihad vardır ama terör yoktur.
İslam'da politika olabilir ama İslam politikası İslam dininin üzerinde değildir.
İslam bir ideoloji değildir.
İslam dindir, İslamcılık ideolojidir, ikisi özdeşleştirilemez.
Bütün İslamî aktivizmler İslamın kendisi değildir.
Dinsizlerin türetmek istedikleri light ve ılımlı İslam'da elbette İslamî renkler ve motifler vardır ama light İslam, İslam değildir.
Kur'an, Sünnet, Sevad-ı Azam ve Cadde-i Kübradan az veya çok ayrılan fırkalar ve hizipler, İslamî fırka ve hiziptir ama İslamın kendisi değildir.
İslam ilahî dindir.
Allah katında hak, geçerli, makbul din olmakta şeriki=ortağı yoktur.
Hz. Muhammed'in (Salat ve selam olsun ona) davetini ilan etmeye başlamasından sonra başka hak din yoktur.
Üç ibrahimî değil, bir ibrahimî din vardır, o da İslam'dır.
Farmason Afganî gerçek İslam'ı temsil etmez, o bir İslam büyüğü değildir.
Mısırlı, Pakistanlı İslam aktivistleri Sevad-ı âzam olan gerçek İslam'ı temsil etmezler.
İslam denilince dünya nizamı, İslam devleti de dinin içinde mütalaa edilir. Ayrıca İslam devleti demeye lüzum bile yoktur.
Bütün hatâlı taraflarına rağmen, Hülefa-i Râşidîn devrinden sonra Kitab ve Sünnete en uygun İslamî uygulama Osmanlı devletidir.
İslam ile Avrupa medeniyeti kesinlikle uyuşmaz ve bağdaşmaz.
Dinim İslam, milletim Türk, medeniyetim Avrupa medeniyeti sloganı yanlıştır.
İslam'da din ve millet birdir.
Kavmine, akrabasına, milletine iyilik ve hizmet etmek, İslam'a aykırı değildir ama İslam ile ırkçılık bağdaşmaz.
Moiz Kohen Tekin Alp'in çıkardığı Türkçülük İslam'a aykırıdır ve Türklere son derece zararlıdır.
Tarih boyunca Türkler İslam'a büyük hizmetler etmiştir ve bununla iftihar edebilirler.
Zahiren sofu ve dindar görünse bile, nifakı kendisini dinden çıkartan ve kafir eden hiçbir münafık mü'min değildir.
Kurtuluşa ermek, ebedî saadete kavuşmak isteyenler iyi Müslüman olmaya çalışsınlar.
İyi Müslüman aynı zamanda iyi insan ve iyi vatandaş demektir.
Türklere, Türkler içinde en büyük örnek Şeyh Ahmed Yesevî hazretleridir.
İyi Türk olabilmek için ona benzemek, onun gibi yaşamak, onun gibi inanmak, onun ahlakına sahip olmak gerekir.
İslam karşıtı, açık kafir veya münafık Türklerin veya Türk sanılanların peşinden gidenler iyi Türk olamaz.
Araplar, Türkler, öteki kavimlerin mensupları arasında Allah katında üstünlük taqva iledir.
PKK ve Kürt milliyetçiliği İslam dışı bir harekettir ve Müslüman Kürtlere fayda değil, büyük zarar getirir.
İnsanlar zaman ve mekanla mukayyed oldukları için, ülkelerini ve vatanlarını sevmek ve korumakla mükelleftir.
Osmanlı cihan devletinin son parçası olmak itibarıyla ülkemizde 78 etnik kökene mensup kimseler vardır. Bunları birbirine bağlayan İslamdır. Bunların barış, kardeşlik, anlayış ve uyum içinde yaşamaları gerekir.
Bir Türke yapılabilecek en büyük iyilik onu gerçek bir Müslüman olarak yetiştirmektir.
En iyi ve vasıflı Türk dindar bir Türktür.
Ahlakı ve karakteri düzgün almayan bir kimse kesinlikle iyi ve vasıflı bir Müslüman değildir.
Bir Kürde yapılabilecek en büyük iyilik ve hayır onu iyi bir Müslüman olarak yetiştirmektir.
Bir Alevîye yapılabilecek en büyük iyilik onun Kur'ana, Peygambere, İslamın temel prensiplerine, Ehl-i Beyte uyan gerçek bir Müslüman olarak yetiştirilmesidir.
İslamın, Kur'anın, Peygamber öğretilerinin dışında necat ve felâh yoktur.
Türkler iyi Müslüman, dolayısıyla iyi Türk olsunlar.
Kürtler iyi Müslüman, dolayısıyla iyi Kürt olsunlar.
Diğer etnik kökenliler iyi Müslüman, dolayısıyla iyi Çerkes, iyi Arnavut, iyi Gürcü vs. olsunlar. Böyle olabilirsek ülkemiz, milletimiz, devletimizi dünyaya örnek olacaktır.
Aksi takdirde zillet içinde sürünüp duracağız, İslam düşmanlarının maskarası olmaktan kurtulamayacağız.
* (İkinci yazı)
Allah Aşkına
Allah aşkına gösterişi, gururu, nefsaniyeti, böbürlenmeyi, kibirlenmeyi bırakalım... Mübarek Ramazan'da bu kötü, helak edici, öldürücü, ateşe atıcı fena huylarımızdan kurtulalım.
Orucumuzun ihlasına zarar veren, namazımızın ihlasına zarar veren günahlardan arınalım.
Kur'an, Sünnet, Şeriat bize ihlası emr ediyor.
Yine Kur'an, Sünnet ve Şeriat israfı yasaklıyor.
Oruç, namaz, umre, sadaka ibadetlerimizi ihlasla yapalım.
İftar sofralarında israftan kaçalım.
Bizler, Resulullah Efendimiz ve Ashabı (Salat ve selam olsun ona) gibi ve kadar olamayız ama mümkün olduğunca onların yolundan gidelim, onların ahlakı ile ahlaklanalım.
Allah israfı ve müsrifleri sevmiyor. Misafirlerimize, çoluk çocuğumuza ikram edelim ama lükse ve israfa kaçmayalım.
İsraflı meskenlerde yaşamak, israflı otomobillere binmek, israflı sofralarda yiyip içmek, israflı bir hayat sürmek haramdır.
Peygamberimiz "En kötü ve şerli ziyafet sofrası fakirlerin çağırılmadığıdır" buyurmuştur.
Uzun ve sıcak günlerin sonunda oruç açanların biraz fazla yemelerine ses çıkartılmayabilir ama Nemrud, Firavun, Neron gibi azgınca lükse ve israfa sapanlara hoşgörü ile bakılamaz.
"Benim ziyafet sofram senin ziyafet sofrandan daha pahalıdır, daha lükstür, daha israflıdır, daha gösterişlidir..." gibi düşünceler ve övünmeler şeytanîdir.
Kur'ana, Sünnete, Şeriata uygun bir hayat sürelim.
İsrafı, gururu, kibri, gösterişi, şatafatı bırakalım.
Oruçlarımız, namazlarımız, hayatımız, ahiretimiz, ebedî saadetimiz tehlikeye girmesin.
(Lüksün sınırında bir iftar ziyafeti mönüsü: Tereyağlı süzme mercimek çorbası... Bol harçlı haşlanmış bezelyeli, nohutlu bulgur pilavı... Yanında üçte biri dana, üçte biri tavuk etinden ızgara köfte, cacık, en ucuzundan tulumba tatlısı... Sonra nefis bir çay... Mütevazı olmaya alışalım, davetlilerimizi ve çoluk çocuğumuzu da alıştıralım... Lüks otomobillerimizle haftada en az bir kere camiye sabah namazına gidelim. Ziyafet sofralarımıza bir iki temiz fakir çağıralım...)