Mezhepli Olmak Mezhepçi Olmak Değildir!
SORU: Müslüman için en önemli şey nedir... Cevap: İmanını korumak ve öteki dünyaya imanlı olarak gitmektir.
SORU: Hüsn-i hâtime konusunu gündemine almayanlar kimlerdir... Cevap: Gafillerdir.
SORU: İmanını korumak için mezhep lazım mıdır?.. Cevap: Lazımdır, çünkü Ehl-i Sünnetin itikat (inanç) konusunda iki imamı vardır, onlar arasında usûlde, temelde ihtilaf yoktur. Ameliyat (İşlemeye dair hükümler) konusunda bildiğimiz dört mezhep vardır. Bunlar doğru yoldur.
SORU: Mezhepsizlik nedir?.. Cevap: İslamı tehdit eden en tehlikeli ve yıkıcı bid'attir.
SORU: Kur'an Müslümanlığı nedir?.. Cevap: Ehl-i Sünnet İslamlığıdır.
SORU: İtikatta ve ameliyatta mezhebe bağlı olmak mezhepçilik yapmak mıdır?.. Cevap: Hayır... Mezhepli olmak başkadır, mezhepçi olmak başka... Ehl-i Sünnet Müslümanları mezhepçi değil, mezheplidir.
SORU: Mezhep ve fıkıh ilmi olmadan namaz kılınabilir mi?.. Cevap: Kılınamaz... İki rekat namazı dosdoğru kılabilmek için fıkıh lazımdır.
SORU: Mezhepsizler, herkes Kur'anı ve hadîsleri okusun ve dinini öğrensin diyorlar, bu metot doğru mudur?.. Cevap: Halktan bir Müslümana on ayrı Kur'an meali ve tefsiri veriniz, ayrıca on adet de hadîs külliyatı, iki sene de mühlet tanıyınız, yine de iki rekat sahih namaz kılmasını öğrenemez. Çünkü halktan kişiler, Kur'andan ve Sünnetten din hükmü çıkartacak ilme ve birikime sahip değillerdir.
SORU: Mezhepsizliği kim çıkartmıştır?.. Cevap: Mezhepsizliği çıkartanlardan biri Mason Cemalettin Afgani'dir.
SORU: Mezhepler kalksın, bütün Müslümanlar Kur'anda birleşsin sözü doğru mudur?.. Cevap: Dört hak mezhep kalkarsa yetmiş üç mezhep birbirine karışır. Haricilik, Rafızilik, Necdilik, Kadiyanilik, Fazlurrahmancılık... Bir kaos ve anarşi oluşur, Ümmet parçalanır ve din sarsılır.
SORU: İşin doğrusu nedir?.. Cevap: İtikatta ve ameliyatta (fıkıhta) Ehl-i Sünnet mezhebinde olmaktır.
SORU: Bir Sünnî, Şiî bir imamın ardında namaz kılabilir mi?.. Cevap: Kılamaz, çünkü Şiîlikte abdest alırken ayaklar yıkanmaz, ayak yıkanırsa abdest bozulur... Ayrıca Sünniler ile Şiiler arasında itikat konusunda usûle ve temele ait ihtilaflar vardır.
SORU: Sünnî bir Müslüman, Fazlurrahman mezhebine bağlı bir imamın ardında namaz kılabilir mi?.. Cevap: Kılamaz, çünkü Fazlurrahman mezhebine göre, Kur'andaki üç yüz küsur kesin-muhkem ayet tarihseldir, bugün geçerli değildir, böyle bir inanış Ehl-i Sünnete göre küfürdür.
SORU: Necdîler sûfî Müslümanların kafir ve müşrik olduğunu iddia ediyor. Tarikata bağlı bir Ehl-i Sünnet Müslümanın, Necdî bir imam ardında namaz kılması caiz midir?.. Cevap: Değildir, çünkü mü'mini tekfir edenin kendisi kafir olur.
SORU: Kimler Ehl-i Sünnet mezheplerine düşmanlık ediyor?.. Cevap: Reformcular, dinde değişim ve yenilik isteyenler, Kemalist ilahiyatçılar, mezhepsizler, BOP'çular, ılımlı ve light İslam taraftarları, Ali Şeriat'çiler, yüze yakın İslamcılık fırkaları vs... vs...
SORU: Mezhep tartışmaları konusunda bizim yerimiz nerede olmalıdır?.. Cevap: İcazetli Ehl-i Sünnet ulemasının, fukahasının, müftülerinin, mürşidlerinin yolunda ve izinde olmalıyız.
SORU: Bazı isimler verebilir misiniz?.. Cevap: Şeyhülislam Mustafa Sabri, Düzceli Zahid el-Kevserî, Yusuf İsmail en-Nebhanî, Şeyh Ebü'l-Huda es-Sayyadî, Erzurumlu Ömer Nasuhi Bilmen, Elmalılı Hamdi Efendi...
* (İkinci yazı)
Müslüman Nasıl Yer İçer?
1. Hadîs-i şerif: "Mü'min bir mideyle yer, kâfir yedi mideyle."
2. Doyduktan sonra yemek haramdır.
3. İstisnâ: Misafirlikte ev sahibini üzmemek, memnun etmek için biraz (ölçüyü kaçırmadan) fazla yenebilir?
4. İstisnâ: Çok uzun sıcak günde oruç tutmuş, iftarda biraz fazla yiyebilir?
5. Dünya çok büyük bir sofradır. Gerekenden fazla yerseniz başka insanların hakkını ve payını yemiş olursunuz.
6. Müslüman infak ve paylaşma ahlakına sahiptir.
7. Unu elemek bid'attir. Buğdayın ve diğer tahılların en kıymetli ve sağlıklı kısmı kepeğindedir. Kepeği eleyip hayvanlara yedirmek akıl sahiplerine yakışmayan bir beyinsizliktir.
8. En iyi ziyafet sofrası, bir fakirin de yediği sofradır.
9. Ekmek çok büyük ve aziz bir nimettir. Ekmeği çöpe atan fertler ve toplumlar nimet nankörüdür.
10. İki kişi için hazırlanan yemek üç kişiye, üç kişi için hazırlanan yemek beş kişiye de yeter.
11. Şişmanlamamak için ekmek yememek, sadece yemek yemek beyinsizliktir. En iyi diyet=perhiz ekmek diyetidir.
12. Devamlı olarak beyaz un tüketenler uzun vadeli intihar etmiş olur.
13. Rafine edilmiş beyaz şeker zehirdir, ne kadar çok tüketilirse o nispette zarar verir.
14. Azı şifalı olan şeyin çoğu zehirler, hasta eder.
15. Devamlı olarak çok lezzetli, ağır, lüks yemekler yiyenler, başta gut hastalığı olmak üzere çeşitli vahim hastalıklara yakalanır.
16. İçlerinde yüzlerce çeşit kimyevî madde, aroma, boya, koruyucu, hormon bulunan gıdaları ve meşrubatı tüketenlerin sağlığı zamanla iflas eder.
17. Peygamberimiz (Salat ve selam olsun ona) ömrü boyunca buğday ekmeğiyle eti birlikte doyasıya yememiştir.
18. Türkiye'de her gün (her gün) milyonlarca ekmek çöpe atılmaktadır. Bu korkunç bir israftır. Kur'anda israf edenlerin şeytanın kardeşleri olduğu yazılıdır.
19. Vicdanlı, olgun, şuurlu bir Müslüman tabağında yemek artırmaz, pilav yedikten sonra bir tek pirinç tanesi bile bırakmaz.
20. Açık büfelerden büyük tabaklara çılgınlar gibi yemek doldurup sonra bunların bir kısmını yememek ve çöpe atılmalarına yol açmak beyinsizlik, fısk ve günahtır.
21. Ehlullah hazeratı dokuz lokmadan fazla yemezlerdi.
22. Nasıl ve ne kadar yemek yediğini göreyim, senin nasıl bir Müslüman olduğunu söylerim.
23. Akıllı Müslüman yemek için yaşamaz, yaşamak için yer.
24. Fasık, facir, azgın, açıkça günah işleyen Müslümanların rızıklarının ve kendilerine verilen nimetlerin çok olması keramet değil, istidractır.
25. Gerekenden fazla yemeyen perhizkâr ve kanaatli insanlar ve toplumlarda hastaların ve hastalıkların sayısı; çok yiyen, çok tüketen müsrif fertlere ve toplumlara nispetle en az yüzde elli daha azdır.
26. Yeme, içme, beslenme meselesi din dışı laik bir mesele değildir. İslamda dinî dünyevî ayırımı yoktur. Din, dünya hayatını tanzim, dünya hayatında başarılı olmak ve ebedî mutluluğu kazanmanın yollarını göstermek için gönderilmiştir. Yemenin içmenin mubahları, haramları, Sünnetleri, caiz olanları, caiz olmayanları vardır. Mahiyet itibarıyla helal olan şeyleri gerekenden fazla yemek, israf günahına sebep olacağından haramdır.
27. Âriflerin kutbu, mâneviyat âleminin güneşi Mevlânâ Celalüddin Rûmî hazretleri, vekilharcına sormuş, bugün evde yiyecek ne var demiş. Vekilharç boynunu bükmüş, efendim kiler bomboş, ocakta kaynayan bir şey de yok cevabını verince, ol Hazret "Ya Rabbi, çok şükür evim Peygamber evine benzedi" demiş... Kemale toklukla değil açlık yolundan ulaşılır.
28. Eski Romalıların zengin ve güçlü takımı üzerinde en pahalı ve en lüks onlarca çeşit yemek bulunan mükellef sofralar kurar, bunların kenarında yan yatarak saatlerce yer içerlermiş. İçlerinden biri tıka basa yediği için artık yiyemeyecek hale gelince biraz uzağa gider, bir kaz tüyüyle boğazını tahrik ederek kusar ve tekrar sofraya gelip tıkınmaya devam edermiş.
29. Bir Müslüman bir sofraya oturunca, düşüneceği ilk şey yiyeceği şeylerin helal olup olmadığı meselesi olmalıdır.
30. Haram kazançlarla kurulan sofralarda hayır, bereket ve yümn olmaz.
31. Tarhana çorbası, bulgur pilavı ve erik hoşafından oluşan helal bir sofra; haram kazançla kurulmuş şu sofradan hayırlıdır: On çeşit sıcak ve soğuk ordövr, fırında kuzu dolması, zeytinyağlı baklalı enginar, salata, turşu, cacık, künefe, saray muhallebisi, on çeşit meyve, beş çeşit ayran ve şerbet, nefis Himalaya çayı, keskin kokulu Habeşistan kahvesi...
32. Peygamberimiz veren al alan elden hayırlıdır buyurmuştur. Şeriat sınırları içinde yemek yediren, ikram eden, hele fakirleri ve yetimleri doyuran cömert kimse de böyle hayırlıdır.
33. Sofra başında çok tıkınan, helada çok ıkınır.