İmamlığın şartları ve kimler imam olamaz
BEŞ vakit namaz İslam’ın, beş temel şartından ikincisidir. Aqil ve baliğ olan kadın erkek her Müslümanın namazı dosdoğru kılması gerekir.
Farz namazların cemaatle kılınması dört hak fıkıh mezhebinde mecburîdir, gereklidir. Şer’î bir özrü olmaksızın cemaati terk etmek caiz değildir. Hanefî fıkhında, cemaati terk konusunda yirmi küsur özür zikr edilir. Diğer özürler şer’î değil, şeytanî bahanelerdir.
İmam, maaş ve ücret karşılığında namaz kıldırma memuru değildir.
İslam devletinde Halife, bulunduğu şehirde imamlık yapar.
Valiler vilayetlerde.
Cami imamlarında ne gibi şartlar bulunmalıdır:
1. İtikad bakımından Ehl-i Sünnet ve Cemaatten olmalıdır.
2. İmam Eş’arî’den veya İmam Maturidî’den birini, itikatta imam tanımalı ve onun izinden gitmelidir.
3. Fıkıh olarak, dört mezhepten birinin fıkhını kabul etmeli ve onun hükümlerini uygulamalıdır.
4. Mezhepsiz olmamalıdır.
5. Mezheplerin bazı zorluklarını birleştirebilir ama kolaylıklarını birleştirmemelidir. Böyle bir şey dini oyuncak etmek olur.
6. Din ilimlerini okumuş ve icazet almış olmalıdır.
7. Tabakat-i fukahanın en alt derecesi ve rütbesi olan fetva ehli, müftü seviyesinde âlim olmalıdır.
8. İhlaslı ve taqvalı olmalıdır.
9. Fasık-ı mütecahir kimse cami imamı olamaz.
10. İmamlık mukabilinde maaş ve ücret alıyorsa, bu ücreti imamlık yapmak, namaz kıldırmak niyetiyle almamalıdır.
11. Dinî bid’atlerden uzak olmalıdır.
12. Haricî veya Neo-Haricî olmalıdır.
13. Sapık Mutezile mezhebinden olmamalıdır.
14. Dinde yenilikçi, dinde değişimci, dinde reformcu olmamalıdır.
15. Fazlurrahman’ın Tarihsellik ve Tatiliye mezhebinden olmamalıdır.
16. Hazreti Ali radiyallahuanh ve kerremallahuvecheh efendimizi tel’ih eden (tanrılaştıran) küfür ve şirk taifesinden olmamalıdır.
17. Mufaddıle (Hz. Ali’yi ilk üç râşid Halifeden daha üstün görenlerden) bile olmamalıdır.
18. Taqiyye ve kitman yaparak Müslümanları aldatan adam imam olamaz.
19. Zamanımızda İslam’dan başka iki hak ibrahimî din daha vardır, onların mensupları da ehl-i necat ve ehl-i Cennettir inanç ve görüşüne sahip olan kişi imam olamaz, imamlık yapamaz.
20. İmam, Ashab-ı Kiramı (radiyallahüanhümecmain), Muhacirleri, Ensarı, Aşere-i Mübeşşereyi, Bedir Ashabını, Efendimizin zevceleri annelerimizi, Ehl-i Beyt-i Mustafayı yüceltmeli, onlara çok hürmet etmelidir. Onlardan birine dil uzatanın ardında namaz kılınmaz.
21. Ruhbanları erbab haline getirip putlaştıranların ardında namaz kılınmaz.
22. Hakikî bir tarikata, şeyhe, mürşid-i kâmile mensup olmak büyük bir nimet ve şereftir. Lakin uçmayan şeyhleri uçuranların, olmayan keramet edebiyatı yapanların, abede-i müteşeyyihin ardında namaz kılınmaz.
23. Cemaat, hizip, fırka, parça, grup holiganlığı, militanlığı, fanatizmi yapanlar imam yapılmamalıdır.
24. Başı açık imamın ardında namaz kılınmamalıdır. Çünkü namazda başın örtülü olması namazın edeblerinden ve sünnetlerindendir.
25. Din sömürüsü, mukaddesat ticareti yapanların ardında namaz kılınmamalıdır.
26. İmam âlim, ârif, afif, ihlaslı, taqvalı, mürüvvetli, firasetli olmalıdır.
27. İmam tarikatlı olabilir ama tarikatçılık yapamaz.
28. İmam, dini ve mukaddesatı politikanın üzerinde ve dışında tutmalıdır.
29. Laikçi ve seküler kişi Müslümanlara imam olamaz.
30. İmamda Ümmet birliği ve zamanın raşid İmamına biat ve itaat şuuru olmalıdır.
31. Deccalleri ve Kezzablarıtâzim eden, onları ululayan, onları rehber edinen sapıklar imam olamaz.
32. Vehhabî, Sünnîlere imamlık yapamaz.
İhlaslı, alim, fakih, fâzıl, muhlis, muslih, muttaqi, fakih, müteverri, din hâdimi gerçek imamlar Ümmet için büyük nimettir. Onların ellerinden öper, dualarını beklerim.